Brussels we’ve got a problem
De Paasvakantie eindigt vandaag, we starten met pre-teaching. Niet gewoon teaching, lesgeven, maar pre-teaching. We warmen jullie leerlingen op via de computer thuis tot het echte werk op de harde maar vertrouwde schoolbanken opnieuw kan. Voor echt!
We starten met een opdracht voor ons lievelingsvak wiskunde.
Elke dag klokslag 11u hoorden we hoeveel mensen er overleden waren, hoeveel er op intensieve werden opgenomen en hoeveel er totaal gehospitaliseerd waren. Vergeten we ook het aantal mensen niet dat het hospitaal mocht verlaten.
Niet zo moeilijk denken jullie? Moet ook niet het is een elementair opwarmertje om jullie wiskundige goesting aan te scherpen. In een tweede fase gaan we deze cijfers als eersten duidelijker maken. We kijken wie waar overleed en de reden van het heengaan. Zo gaan we trachten enkel de Covid-doden te becijferen en hun plaats van overlijden: thuis, hospistaal, WZC. Wie hierin slaagt, maakt een grote kans om opgenomen te worden in de taskforce die elke dag rapporteert. Allen aan de slag.
Nog een kleine opmerking: die leerlingen die het nodig vonden om noodzakelijk voedsel aan te schaffen i.p.v. een computer mogen ook meedoen, zij het zonder computer. Ze mogen ons een e-mail sturen, wij bezorgen deze dan wel aan de verantwoordelijke beleidsmensen.
Y. Ickx